Nasty things

Girl you´re nasty trashy...(Lite Destinys blir themesongen till det här inlägget)

Var precis ute på lunchen och var nära att köpa lite mer saker på Myrorna, men jag var stark, stark som Pippi, och stod emot! Självdisciplinen har sky rised!

Iaf, när jag gick därifrån såg jag en sån (hemsk) "förortsmamma". Jag vet, det är generaliserande, fördomsfullt, föraktfullt och hemskt. Men ack ack så sant. Jag ogillar "förortsmammor" starkt. Att vara en "förortsmamma" har verkligen inte speciellt mkt att göra med att man fysiskt bor i en förort utan är mer stilen, attityden, utseendet.. Och i  Sumpan frodas dessa otroligt (no offense ni övriga Sumpanbor - typ therese haha)
Låt mig måla upp en bild:
Blekt blont skabbigt BigBrother hår. Kläder som skriker OHIO, illasittande och oftast rätt täckande för att dölja hängbröst efter X antal ammade barn, sladdrig mage och cellulitiga lår.  Översminkad för att dölja den slitna cigarettgrå huden och de blodsprängda ögonen. Har gärna en liten trampstamp i ryggslutet i form av ett kinesiska tecken för kärlek (biff med bambuskott...) eller en ängel (såå söööööt...) Går på socbidrag/barnbidrag/akassa/underhåll. Lever för årets höjdpunkt; den obligatoriska chartern då ungarna (minst 3, alla med olika fäder såklart) dumpas hos Moster Karin i grannkommunen och det är dags att supa, festa och vara barnlös i en vecka (maybe even göra en till liten Tindra/Orlando/Wilda). Ser oftast ut som 40 vid 25.
Och visst..Jag har verkligen ingen rätt att lägga mig i, de får ju göra precis vad de vill; det är ju deras liv.
MEN!
När de (vilket ofta har) har en jävla cancerpinne dinglande mellan de IsaDoraglossiga läpparna samtidigt som de skjuter runt Tindra/Orlando/Wilda i barnvagnen blir jag så jävla lack! Du har fan ingen rätt att förstöra ditt barns små lungor! Och det gäller även de powerstinna, välklädda, projektanställda IT-konsulterna som skaffar sina små bratkids som de barnsäkrar hela lägenheten för men sen ändå står och blåser rök i de stackars små livens ansikten...Shame on you!

Tillbaka till trampstampen: tatueringar. Varje människas val jag vet, men I still dont get it!
Att märka sin kropp med något som aldrig går att ta bort (nåja..)! Den där "SEXY" tatten som var såå coool på Ayia Napa -04 kanske inte är lika cool när du ska förklara för barnbarnen varför mormor har sexy i ryggslutet..Samt att de blir förstörda och förvrängda iom att din kropp förändras.
Drömde en mardröm om tatueringar förra veckan faktiskt; jag hade skaffat två stora tatueringar på armen eller vad det var, och jag tror inte jag har haft så mkt ångest på väldigt länge. Nej, usch och fy!

No tatts for Picis!

Kommentarer
Postat av: anna

appropå nasty things... du MÅSTE gilla henne nu.
http://frankincense.blogg.se/1188470357_min_tarmrutin_p_morgo.html#comment

2007-08-31 @ 18:24:53
Postat av: nathalina

Vi kallar dom white trash och känner FÖRAKT, FÖRAKT, FÖRAKT.... =)

2007-09-01 @ 02:39:16
Postat av: Therese

haha really..? en dedication till sumpan i svanken, you would love it! fick mailet förresten, sydamerikaplansen låter helt underbart loovely! ska kolla lite närmare på det när jag hinner. köpte förresten också ett par knästrumpor i veckan.. håller med! hur smala lår räknar dom att man ska ha liksom?! kassler-effekt är inte önskvärt! :P well en vecka kvar nu!! galet. PUSS

2007-09-01 @ 22:31:55
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

Postat av: Mariella

men nicki du måste ändå erkänna att det kan va ganska hett med tatueringar på en kille, så länge det är gjort med smak, sen så skulle jag nog aldrig göra en tatuering själv..

2007-09-02 @ 16:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback