Nytt (dyyyrt...) schampoo och balsam

Jag är en sån som aldrig riktigt fattat det här med hårprodukter. Jag tvättar håret, låter det självtorka och, oftast, antingen låter det vara utsläppt eller uppsatt. Hårtork?( Kompisar blir förvånade när de vill låna en hårtork och jag bara har en liten usel neongrön resehörfön att tillgå) Plattång? (Har en iofs men den används ytterst sällan). Den enda hårprodukten jag använder är hårspray. När jag ska på fest/ut. Kanske beror det på okunskap; jag vet inte hur man använder alla konstiga serum och kladdgrejsimojs; har fått för mig att de bara gör håret fett. Sen har jag fått för mig att allt extra fixande och grejande sliter massa på håret och ser inte att mitt stackars tunna, blekta skandinaviska hår ska plågas mer än vad det redan görs. Och det har jag väl ganska rätt i.

Så, eftersom jag suger på att styla o fixa så är själva tvätten; schampot och balsamet ganska viktiga istället. Jag har länge tänkt att "jag skulle kanske ta o köpa ett sånt salongsschampoo? Det ska väl vara mkt bättre och mildare än ICA's 99%water and rest chemicals varianterna? Här ska det väl åtminstone vara 5% chemicals? Lite mer valuta liksom?" Men alltid backat när jag sett priserna. Vågskål: Salongsschampoo: 170 kr, ICAschampoo: 29.90...Det brukar bli den senare som vinner...(Speciellt eftersom man då kan betala med mammas o pappas ICAkort = GRATIS hehe)

Men, efter Kina kom jag hem med mer slitet hår jag någonsin haft (vet inte om det var vattnet man duschade i, att jag inte åt fisk på 3 månader eller att jag köpte det absolut billigaste schampoot på Carrefour..12 kr! Som hittat!). Kort och gott: håret var skit.
Köpte ett "dyrt" schampoo (enligt mig) på Åhlens på 50 kr..Vilket var helt ok, men som igår tog slutt.
Fick då för mig, när jag gick förbi Minomin i Fältan att man kanske skulle ta o köpa nått sånt där najsigt dyrt schampoo (living in the fantasy att jag har massa pengar nu efter löning..vilket jag typ inte har..) så sagt och gjort. Kom hem med de här:

image138

328 kr fick jag punga ut...(!!!!)

Nu fan får de vara jävligt bra... (ursäkta ordvalet)
Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback