Skinnet är kirrat

Har väl inte varit helt välvilligt inställd till skinntrenden som kommit nu. Skinnkostym, som bland annat sågs på Sthlms modevecka, går så att säga "Fetbort" (hahahaha) för mig. För det första måste man vara riktigt smal (eller jävligt självsäker) för att bara praktiskt få plaggen att sitta snyggt på. För det andra; blir det inte lite varmt? För det tredje; jag kan inte låta bli att få lite maffioso sadomasochistfeelings från dem...Men men; en liten skinnkjol som kan värma i höstmörkret kunde jag tänka mig införskaffa (dock endast second hand, inga förmögenheter på något jag inte kommer vilja ta i med tång om 6 mån..)

Lucky me när jag hittade den trevliga svarta skinnkjolen, som ni såg i förra inslaget, för 95 kr på Myrorna. Ännu trevligare blev det när det visade sig vara en Jil Sander kjol. 

image206

OBS! Det billiga priset förklarades till viss del av att kjolen var lite defekt, dvs hade ett litet hål i skinnet (som jag inte tycker syns), men det struntar jag fullständigt i! :D  

Kommentarer
Postat av: Stereostyle


Grymmt kap :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback