Skorea på Myrorna IGEN! yaay!

Fick veta av min trevliga syster att Myrorna på vår gata hade skorea igen (se tidigare inlägg) och att hon redan köpt två par sandaler. Klart man måste checka det efter jobbet. Sortimentet var ganska utplockat och det var bara sommarskor; sandaler och pumps, man förstår att de försöker fixa plats till alla höst och vinterskor (but why oh why kunde de inte ha massa snygga stövlar på rea iaf!?!? För min skull eller nått...;)).
Hittade ett par trevliga pumps som jag verkligen gillade färgen och mönstret på:

image135

Tyvärr hade den ena skon skaffat sig lite tråkiga svarta märken på ena sidan. (Var från början ännu mer; på den här bilden har jag redan tagit bort lite)

image136

What to do? What to do?
Jag tog och provade lite nagellacksborttagningsmedel (lååångt ord) på en tops och gnuggade försiktigt för att inte förstöra själva skofärgen...Och tada daaa:

image137

Som nya!

De här skorna var dock "all man made materials" =plast, så vid läderskor, var försiktiga så ni inte förstör skorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback