Släng vågen!

Senaste veckorna har jag varit varit asduktig (enligt mig) och gått o tränat massor, tagit promenader och försökt äta nyttigare (detta är dock inte riktigt min grej..jag gillar att äta mycket och onyttig mat...) Men iaf, I was feeling good, så igår dansade jag lite framför spegeln i bara underkläder och bara "fan man ser allt lite mer fit än vanligt..ska man ta o väga sig?" (med hopp om att bli positivt överraskad) men när de förhatliga siffrorna på vågen uppenbarar sig visar det sig att jag gått upp 2 kg istället..(och JA jag vet att muskler väger mer än fett osv osv men ÄNDÅ, jag har ju bara tränat kondition och inte direkt byggt några muskler).  Så jag gick från att vara nöjd och glad till "how did this happen?".

Det händer rätt ofta; jag känner mig smal och snygg (visst den ena behöver inte vara lika med den andra men ..) och så av nyfikenhet väger jag mig,,och blir genast deppig, för jag väger nästan alltid mer än jag tror. Men varför bryr man sig egentligen? Varför låter man sig påverkas så mkt?

Jag vet inte riktigt vad jag har för förhållande till min kropp. Ibland tycker jag verkligen jag är världens snyggaste; typ vid moments like this:

image148

Medan jag ibland verkligen känner mig som skit. När man läser att många tjejer ligger på en 48kg och jag inser att jag fan väger 20 kg mer än dem..Då får jag för mig att skit, 20kg, det är ju typ en liten människa till. Dvs måste jag vara tjock. Eller?

image152
image151

Bilder från Kina..ser på den första bilden typ 10 kg tyngre ut än den på stranden...trots att jag egentligen gått ner i vikt där...skumma bananer...Uggobilder haha

Jag försöker träna och hålla mig fit. Jag vet att vissa saker är dåliga att äta, men jag äter dem iaf. Vilket jag tycker man ska göra. Men samtidigt som jag säger att jag tycker det är helt ok, så får jag ändå något slags dåligt samvete men sen får jag dåligt samvete över det dåliga samvetet...
För om det är något jag tycker är oattraktivt är tjejer som obsessar för mkt kring sin vikt. Tjejer som inte äter. Men duktiga på självdisciplin är de..till skillnad från mig...

Samtidigt är jag än jävla hycklare för jag kan inte låta bli att "äcklas" när jag ser en överviktig person klämma i sig ett plusmeal på Donken..Varför gör jag det? Varför bryr jag mig? Varför anser jag att jag, bara för jag har ett normalt BMI har rätt att anse mig ha mer rätt att äta på Donken än Monica 98 kg? Samtidigt blir jag sur för det är ju sitt eget liv hon kortar av! Att väga för mkt har väl ingen missat att man kan dö av.

Det bästa skulle ju vara om man bara kunde äta vad man ville och ändå må bra. Tyvärr skulle nog inte min kropp må så bra av en chokladdiet...tyvärr..

Så samtidigt som jag verkligen tycker att alla ska vara nöjda som de är..och verkligen inte supportar bantningshysterin kan jag inte riktigt låta bli att tänka...om jag bara gick ner 5 kg...och de där jeansen skulle passa..då fan..shit va mkt bättre mitt liv skulle bli då...

YEAH RIGHT...

Kommentarer
Postat av: jonas

Monica Geller från vänner, Ross syster, Chandlers fru, överviktig i ett tidigare liv.

2007-08-19 @ 22:30:01
Postat av: Blyg

Gud va söt du är på bilderna, kan du inte ge ut ditt nummer?

2008-11-13 @ 00:41:33
Postat av: Blyg

Gud va söt du är på bilderna, kan du inte ge ut ditt nummer?

2008-11-13 @ 00:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback