4 världsdelar på 2 år...

De som läst min blogg har nog inte kunnat undgå att märka att många av mina kläder och accesoarer är köpta utanför Sveriges gränser.
Det är nämligen så att jag älskar att resa, lära mig nya språk och se nya kulturer. Jag vet att det inte är alla förunnat att kunna göra detta, men samtidigt är det något man väljer själv. Jag har jobbat mkt och hårt för att få pengar till mina resor.
Jag kan ibland bli lite ledsen när jag ser hur mkt andra modebloggare lägger ut på kläder och grejor varje månad..Jag älskar också att shoppa men jag tror det är jätteviktigt att spara en del pengar till att göra nått annat, Vidga sina vyer, se något annat..Och kanske shoppa där!?
För det är verkligen mycket roligare att shoppa en klänning i Shanghai du vet du kommer vara ensam om jämfört med att köpa en HM klänning i Stockholm. Ingen behöver veta att den där snygga toppen alla frågar dig vart du köpt egentligen är från Barcelonas svar på Aksara; "Utomlands" är det underbara svaret.  Det hände mig i NY förra året. Jag hade köpt en assnygg (If I may say so) kjol från någon BikBik/Aksara look a like affär på lower east side (dvs en affär jag, pga mina trevliga fördomar, aldrig skulle gått in i i Sverige) och den dagen jag hade på mig den på stan i NY tror jag det var 6 st personer som kom fram och frågade vart jag köpt den. Sånt om något boostar självförtroendet! :D (Obs! Ge fler kommentarer till snyggt klädda på gatan! Det är så enkelt och betyder så mkt!)
Så, iaf, utlandsresor betyder shopping, gärna sånt som inte finns här hemma, trots att en och annan HM grej har slunkit ner...

De här två åren jag har nu mellan gymnasiet och universitetet kommer jag använda till att resa så mkt som möjligt. Förra sommaren jobbade och reste i USA, i våras bodde jag i Kina, hann även med en kortis till Paris. I höst ska jag flytta till London och sen nästa vår bär det förhoppningsvis av till Sydamerika.

Tänkte ta tillfället i akt och visa lite av mina shoppingtips och fynd från mina senaste resor.
USA först.



 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hur många språk har du lärt dig? Är också väldigt nyfiken på andra kulturer, men har än så länge inte rest så mycket jag skulle vilja. Men det kommer...

Postat av: Sara

Jag vill också ut och resa igen. Älskar det!

2007-07-30 @ 22:02:40
URL: http://outrageous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback