Ankipanki och Nicis på heldagsutflykt i Vårberg och Skärholmen

Vad ska två kompisar  som inte har träffats på typ 2 veckor göra  för att catcha upp? En söndag dessutom? Jo, SÅKLART åker de till Loppmarknaden i Vårberg C. Efter en bra stund på tunnelbanan och betalande av 10 kronors inträdet (varför betala för att få köpa saker?) så var det dags för fyndandet. Tyvärr var inte Vårbergs loppmarknad ingen orgie i roliga, originella kläder, spajsade (försvenskning av engelska ord is da shit om man ska följa SVDs exempel..."stajlist" my ass) väskor, och sköna 80tals pjucks. Mer romantiska komedier med Meg Ryan på VHS, trasiga keramik hundar och skor från Attitude. Hmm..Lyckades dock få med mig en Peter Le Marc skiva (jaaaaaaaaa han gör faktiskt mysiga låtar enligt mig) och en hårinpackning som heter "Cholesterol" (hmm...) med som iaf ska vara bra för överblekt, torrt och slitet hår..Som mitt då hoppas jag! Anki hittade en najs väska (som jag skulle köpt om hon inte tagit den först medan jag var upptagen med att bläddra igenom gamla STIL symönster från 90talet med härliga sweatshirta, knickers och magtröjor) och 2 plastarmband. Fyndigt värre.

Sen blev det en kebab innan vi drog vidare till skärholmen C där vi hängde en del på Indiska, där också dagens outfits plåtades. Anna som lekte hobbysöderpolitisktaktivsomfikarpåcafestring idag köpte en palestina sjal (kan man säga att det är en palestina sjal när man köper den på accesoaravdelningen på Indiska?). Men nu verkar hon redan fått second thoughts och tänker på att åter öppet köpa den. Personligen har palestina sjal aldrig varit min grej men Anki, gör som du vill! Våga vara wannabe!! :P

Jag köpte iaf med mig ett fint kakfat (pa REA!) som jag tänkte ha småsaker fint på (det vill säga ihoptrasslade i en salig röra)

Men allt som allt en riktigt trevlig söndag ight?

//N

image60image63
  
Anna kör:
Kofta: gammal
Linne: (me dont know)
Shorts: Jonas (Annas tvillingbrorsa) gamla Caterpillar som han köpte på JC precis innan de skulle fylla 13). Nu paperbag heta på Anki.
Neona plastarmband: Vårbergs loppmarknad (!!!!)
Skor: HM 
                 
image61

Anki visar att fler än Sigrid bemästrar blogg posen numero 1.

image64image65

Nico kör:
Klänning: Star Place, Shanghai
Skärp: Second hand, Paris
Stövlar: Second Hand, San Francisco
(shiet va multikulti jag var idag!)

Kommentarer
Postat av: fjanka

ja dela min ångest med hela världen (aka din läsarkrets bestående av mig, therese, jonas samt två tre övriga bloggare som irrat sig hit). jag har dock fått third thoughts och tycker att sjalen som inte är en palestina är fin. fast klingar FEL FEL FEL.
och linnet är, precis som min kofta, från mammas garderob. så så.
så blev det mongo eller inte mongo?

2007-07-08 @ 22:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback