Helgen so far

Hade en trevlig torsdag (jaaa helgen får ha räknats börja då...hmm..men men) med Amanda. Vi var o körde söder, dvs en trevlig lunch (GI tallrik mmm) från Cafe 7-knop vid Nytorget, som följdes av bl a Lisa Larsson (är ju enligt många den "bästa" second hand affärern i Sthlm men personligen har jag aldrig hittat något där och finner den både lite onödigt dyr, överfull och oinspirerande), TjallaMalla, Repris och Beyond Retro (här hittar jag däremot alltid något!). Fick med mig ett fint halsband i form av ett stort guldigt löv från TjallaMalla (har supermkt fina och annorlunda accesoarer som inte är alltför dyra) och två par solglasögon från Beyond. Får lägga upp bilder lite senare. Annars är det inte så mkt shopping, känner inte att jag har pengar att slänga på massa "onödigt" just nu.

Kan faktiskt erkänna att jag ibland blir förvånad över hur mycket en del bloggerskor köper hela tiden. Tjejer på 18,19 år (vilket borde göra dem till studenter med rätt begränsad pengainströmning) som verkar beställa saker på internet, shoppa och allmänt spendera flera flera tusentals kronor varje vecka. Nästan så man undrar om de gör det bara för att kunna lägga upp nya shoppingfynd varje dag. Eller jag vet faktiskt inte, men man får hoppas de sparar något till framtida resor, boende etc. Men men, egentligen inte mitt problem...

Men är det något jag insett de senaste månaderna är att man verkligen ska akta sig för att komma i skuld till någon/något. Kolla bara på lyxfällan liksom, stackars barn med ekonomiskt IQ befriade föräldrar..

Kreditkort t ex..ack så härligt ibland..ack så farligt...

Kommentarer
Postat av: ankifjank

tjejerna kanske får 1800 i månadspeng av sina padres, man vet ju aldrig...

2007-07-08 @ 20:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback