Ni de Zhongwen hen hao, hen hao! Ahh, bu shi, bu shi! Zhi hay keyi! haha

I Januari i år begav det sig då av till Mittens Rike för att plugga kinesiska. Shanghai närmare bestämt.

image114

Looking foxy with Mao

image115

Hmm..nått kejsartempel...fanns så många...

image128

Väggdekoration från det kinesiska nyåret. I år blev det Den Gyllene Grisens år. Uppsydd sidenmorgonrock.

image116

Linne från Prag fick hänga med till Kina (travelling clothes!)

image129
image130image131

Skor skor skor...Kan man någonsin ha för många? Från Kina fick jag med mig 12 hem...(3 par fattas på bilderna) De dyraste var silverpaljettsgympaskorna som kostade ca 200 kr.

image117

Så minismå pallar de hade inne i "stånden"/affärerna på fabricmarketen. Där fick man vänta på att bli mätt eller få annan hjälp. Både linne och skjorts uppsydda.

image124

Lite av de sakerna jag fick uppsydda...

image125image126

Vackra tyger kan man aldrig få nog av!!! Och när siden kostar 20 kr/ m så är det svårt att låta bli...

image118

Dumplings till lunch nästan varje dag...Goosh I miss!

image127

Man kan ju inte åka till kina utan att komma hem med en Qipao (traditionell kinesisk klänning)

image132

Om man inte har tid/lust att sy upp grejor finns det även massa små butiker med designer rip offs (eller är de riktiga? Man vet aldrig..) och kinesisk design. Den här silverklänningen (nästa nyårsklänning!?) var från ett kinesiskt märke och prutades ner från 500 till 360 kr..(dyrt dyrt tyckte jag då..)

image133

Jag älskar alla småpryttlar man får med sig hem. Halsband, örhängen, armband...mm mm mm..(obs! ett urval!)

image119

Sista natten med gänget :( Klänning från en affär som, som de flesta affärerna i Kina, bara har ett ex av varje plagg. Den här klänningen fanns bara i den här och i L..och eftersom inte så många kineser drar en L så fick jag offra mig ;)


Kommentarer
Postat av: sandra

jag jobbade :) ska du plugga eller jobba? vad vill du ha för tips? =)

Postat av: miri

oh. vad avundsjuk jag blir att du vart i kina! mitt drömresemål är asien och då främst japan, korea och kina. mkt fina kläder också. så mkt fina fäger och vackra sidenblänk :)

2007-08-02 @ 15:16:52
URL: http://bookofmiri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback