USA- tur och retur!

USA (Connecticut, NY, LA och SanFrancisco) juni-augusti 2006

image106

Det kostar inget att prova!!! (Pucci)

image120

Så kan man köpa den här Pucciinspirerade klänningen från Forever21 istället...(5480 $ billigare...)
Även den randiga från Forever21 som är en kedja som finns i de flesta större amerikanska städer. Har supermkt fina klänningar, tunikor, toppar osv till mkt bra priser. Klänningar ligger runt 20-30$ (150-250 kr!)

image107

På Century21 (märkesoutlet, ligger vid Ground Zero) i NY har de billiga, men oftast fula, märkeskläder. Helt ok underkläder dock..som man inte får prova i provhytterna...då gör man såhär! Anki visar.

image121

Underkläder är verkligen något jag ALLTID "råkar" köpa utomlands..De är oftast billigare och det finns oftast en uppsjö av söta modeller. Trosor var dock ett litet problem att köpa i Kina eftersom mitt ass är lite större än deras genomsnitt..En L var lite för liten... Jag kan ju säga såhär: Jag har aldrig känt mig så smal som i USA, och jag har aldrig känt mig så tjock som i Kina!

image108

I Patricia Fields egna affär hittade vi de här foxiga jumpsuitsen!

image122

Vintage i NYC är dyrt. Ibland sjukt dyrt. I den första affären jag gick in i var jag tvungen att fråga om de hade råkat sätta punkten i priset åp prislappen fel för priserna var så extrema!  Om man vill shoppa billig second hand i NY ska man alltså helst ta sig utanför Manhattan till t ex Queens eller Bronx. Det hann vi inte riktigt, men som tur var hittade jag en affär som hade någorlunda humana priser (klänningen ovan kostade väl en 20$). Planen var (är...) att den ska sys om till axelbandslös, lite Badgley Mischka feeling..Ett år senare ör det fortfarande inte gjort... jaja..såsmåningom...

image110

Ska du ha en hel shoppingdag i NY, klä dig snyggt men skönt!

image111

Ibland är jeansen lite små..det är inte det lättaste att köpa jeans när man är svettig..Men ge inte upp!

image112

Om man har tur i LA kan man stöta på en sån här trevlig loppmarknad huxflux.

image113

På Venice Beach anpassar man sig efter klädkoden..Anki visar att några små skutt hjälper också!

image109

Om man inte bara vill shoppa utan även kombinera motion och sightseeing kan man hyra cyklar i San Francisco och cykla över Golden Gatebron. Ett annat hett tips är SanFrans "söder" The Mission District. Fyllt av mysiga (och relativt billiga) resaturanger och cafeer. Även bra second hand finns, där inskaffades t ex de här två paren stövlar.

image123

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oh My God! Jumpsuiten! :D I Love. Värst vad jag inte kunde skriva på svenska nu då... :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback