Ångest...

Usch, satt och kollade igenom lite olika bloggar precis och hittar massa vilka nyss tagit studenten. Och de verkar ha sååå skojj och allt e sååå bra hela tiden. Det ger mig ångest.
Jag är en sån tråkig, krass människa som inte kan säga eller känna att något är superkul/bra/roligt osv om det inte varit det. Vilket jag aldrig känner min upplevelse är i jämförelse med andras.
Alltså visst: studenten var kul. Studentskivorna, utspringet, flaket osv osv. Men på något sätt verkar alla ha haft så mycket roligare än mig?
Jag får alltid den känslan; att det är något jag missar.."Om jag bara lättare kunde uppskatta saker" "Om jag bara inte tänkte så mycket" "om jag bara..." osv osv.
Men det är det jag gör. Tänker för mycket. Tänker att det här kan ju inte vara allt? Det måste finnas nått bättre? Roligare? Men tänk om det inte gör det då? Tänk om jag går igenom livet lite sådär småmissnöjd och sen inser att this is as good as its gonna get. Hmm..
Probelmet är nog förväntningar: det här SKA bli så himla superskojj, för alla säger det. Och det här MÅSTE bli superbra eftersom när alla andra gjort det så har det varit det.

Usch sluta tänka din idiot.

Bara för det ska jag ta o publicera en bild från vår mösspåtagning...Och så himla ledsen ser jag väl inte ut där? (kanske gör jag allt värre i efterskott...?)

image11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback