Hjälm is da shit

När man bor i Stockholms innerstad tycker jag att man sommartid ska passa på att cykla lite mer istället för att ta varma, kvava, försenade och fullsmockade tunnelbanor/bussar. Klart man skulle kunna gå men att cykla går ju så himla mycket fortare (och är 100 gånger roligare...). Så om jag har behövt göra något/vara någonstans de senaste dagarna, så har jag cyklat dit på min röda coola cykel (okej, mammas...)!! Motion, kommer till stället fortare, ute i friska luften..Superbra helt enkelt.
Men när man trampar omkring på Stockholms cykelbanor har jag märkt en tråkig tendens. Det är inte många i min ålder (eller de närmaste 20-30 åren äldre..) som använder hjälm. Och ja, visst, man kanske förstör frisyren/ser inte lika cool ut/inte har nån/whatever men iaf, är det värt det när man ligger där på trottoaren med en allvarlig hjärnskakning? Jag tycker alla borde ta sitt förnuft till fånga och inse att det faktiskt är en så liten sak som en hjälm som kan vara avgörande om olyckan skulle vara framme..(och klumpig som jag är, har jag en tendens att råka ut för en del olyckor..)

Men det ena behöver ju inte utesluta det andra, man kan vara stylish även i hjälm..För någon liten fågel viskade i mitt öra att metallic var hett hett hett i sommar..Vilken tur min hjälm är silvrig då! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback