Second Hand i Paris

Freep S Star Bretonnerie
8, rue Sainte Croix de la Bretonnerie


- Mycket klänningar (10 eller 20 euro), väskor (mest hippieaktiga axelväskor i läder) och en del skor (inte så många skojj, ligger huller om buller, svårt att hitta par). Har även fyndlådor där allt kostar 3 euro (favorit!) och där man man verkligen fynda. Salig blandning av reklamtshirts, virkade västar och fina 80talsklänningar.  

Freep S Star
61, rue de la Verrerie

- Samma "kedja" som den första. Inga fyndlådor här, men större, lite bättre ordning. Klänningar, kjolar. Mycket fina sjalar och hattar. Likadan prissättning (dvs klänningar 10 eller 20 euro beroende på kvalite, "snygghet" osv, sjalar 3 euro, hattar 5 euro).

Båda ligger precis vid metrostationen St Paul (linje 1)

Om du gillar loppmarknader kan du även ta dig till Les Puces de Saint Quen. Blandning av 1 euro svarta nagellack, nitbälten, begagnade elvispar, spice girls skivor, udda skor, gamla foton och lite "finare" second hand. Second handen var dock en besvikelse eftersom jag, fyndletare som jag är, har svårt att köpa mönstrade polyester städrockar från 70talet för 35 euro..(Ska inte marknader vara billiga!?) Finns dock en hel del fina skor (~35 euro), stövlar (~70 euro) och klänningar (~25-50 euro). För mig blev det inga kläder här (mest beroende på pengabrist, inte dåligt utbud). Kom istället hem med en hög gamla foton, bl a bröllopsfoton från 20, 30, 70 tal. (kanske ska jag börja samla på roliga bröllopsfoton?). Så var ändå nöjd när jag gick därifrån med smärtande fötter. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback