Tvätt är inte så skoj




Kom ju hem från Paris i måndagsnatt och såklart så fick man en del shoppat. I La Marais besökte jag Free P Stars båda filialer (fick tipset på
www.fatale.se) och där kunde man verkligen fynda vintage..De flesta klänningarna låg på 10 eller 20 euro, men eftersom jag är en riktig snålis gick jag istället direkt på 3 euros fyndlådorna..Där jag hittade en svart paljettstubtopp, rosa 60tals spetsklänning, svart 80ttals axelbandslös coctailklänning, och en svart 80/90tals fodralklänning (lite alaïa över den) med annorlunda axelband. Är lite fulsnygg sådär men jag gillar verkligen axelbanden, så sy in lite i sidan också så blir det perfekt. Hittade även en riktig "sound of music"/joddlande österikare/sunes sommar/folklore klänning (mörkblå med broderier). 3 scarfes grävdes också fram. Och nu...

La problema..

Eller problem och problem men tråkigt extra arbete snarare..

Handtvätten...

Även om jag älskar att handla second hand är något som jag verkligen inte gillar den nödvändiga handtvätten (ibland flera gånger..) av allt. Jag blir alltid lika förskräckt av vad som gömt sig i mitt nya fynd och som nu kommer fram i vattnet (vad som göms i snö kommer fram i tö...).
Så dagens förmiddag har använts till att leka "Nicolinas tvätteri" med handfatet och badkaret som oergonomiska arbetsredskap..Men men, nu luktar mina fina klänningar mer fräscht tvättmedel än tant Agdas gamla vindsgarderob. Och det är ju alltid trevligt.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback