La vie en rose

Usch usch usch va bra den var! Jag som älskar biografier älskade "La vie en Rose", filmen om Edith Piafs liv, som jag äntligen kom och se ikväll. Okej, den var verkligen hemsk, ibland lite förvirrande med alla tidshopp fram och tillbaka, men åhh! Musiken! Miljöerna! Kläderna! Och i slutscenen när hon klämmer i "Non, je ne regrette rien" kan man bara inte hålla tårarna tillbaka...Se den biatchar! ;)

Ps. måste bara säga en liten sak..Jag FATTAR INTE (eller okej, fattar lite gör jag) varför de ändrar en fransk titel, "La môme" som den egentligen heter, till en annan fransk titel "La vie en rose". Desamma gäller med "Miss Congeniality" som i Sverige fick heta "Miss Secret Agent". Det känns bara så onödigt. Antingen kan man väl behålla orginalnamnet eller döpa den till nått nytt svenskt..Liten tanke bara..

Kommentarer
Postat av: miri

håller med, det är urdumt!
tänker genast på filmen equillabrium (hur det nu stavas..) som i sverige döptes om till Cubic. Skitfånigt. Antagligen för att sälja då en rulle som hette Cube nyligen gått OK. Men iaf. Skitfånigt var ordet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback