Therese och Nicolina testar höstens trender: Bodyn och Latextajtsen

Okej, det är bara att konstatera, alla passar inte i allt och vi passade inte i dessa plagg.

Jag har sedan en tid tillbaka varit lite smått fascinerad av två av höstens IT-plagg numero 1 (om man får tro alla modebloggar som jag är nördig nog att läsa) dvs Bodyn och Latextajtsen. På samma gång har jag varit vääääääldigt tveksam till hur mina trevliga lår (we're not talking superskinny here, men som en av Rockys kompisar sa i en underbar seriestrip "Jag hatar när låren är så smala och sen bara hänger den [punanin förfat. kom.] som en liten fladdermus") och "barnfödarhöfter" (fortfarande den sämsta, eller kanske bästa?! komplimangen jag fått..) skulle bära upp dessa plagg...Så igår när jag och Therese var inne på Monki i Gallerian var det nästan så man hörde en trumvirvel i bakgrunden när jag roffade åt mig en body och ett par Ida Sjöstedt tajts, medan Therese tog en Ida Sjöstedt latexklänning a  lá LARGE. In i provrum, på med kläderna...

Och...


Tadaa!!! helt plötsligt hade två vanliga, halvsnygga bruttor på 20 vårar resp. 19 höstar (so far...) förvandlats till Latexhoran Candy och tyndlyfterskan Olga. Thereses tidigare så flickiga grå, grova knästrumpor bidrog nu snarare till horlooken ännu mer (det är väl kallt när man går ute på gatan så då funkar ju grovstickat perfa!? Praktiskt workwear säger jag bara!). Dock inte innan vi haft en liten "alarmsituation" (ni vet när man ska sätta på sig något tajt och alarmgrejsimojsen fastnar inrullad i plagget nånstans, gärna på ryggen så det är svårt att få rätsida på det hela) när Therese skulle få på sig korvskinnet, ooops, jag menar klänningen. När jag sedan drog på mig de rosa Ida Sjöstedt tajtsen ovanpå mitt redan så trevliga bodykalas så förvandlades jag till Olga gona transa instead. Therese fina formulering över hur vi såg ut var: "Vi ser ut som uppstoppade rymdkorvar!". Vilket vi också gjorde..och kände oss som..

Guuuuuuuuuud så vi skrattade...Hahahhahaha, damn it, personalen måste trott att nått hänt därinne..Eller så är de vana...(no comment..)..När vi sedan gick ut (typ 15 min senare när skratten lagt sig) kunde jag nästan känna blickarna från personalen (fast de inte ens kollade åt vårat håll..) som sa "Ni förstår er bara inte på plaggen! Det här är superhett highfashion!" Vilket det säkert också är! Bara inte på mig..Och , sorry to say, på Therese..

Slutsatsen:

Some boots are not made for walking, these tajts are not made for using and this Nicolina is not made to wear them.

Det enda jag beklagar med den lilla utflykten, förutom att få mina drömmar om bodyn o tajtsen och att de skulle sittna som gjutna på min kropp..vilket de iofs gjorde men inte på ett bra sätt utan mer på ett för litet, för tajt, sätt, så är det att jag inte hade kameran med mig..For this was a kodak moment if ever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback