Hong Kong Garden

Idag har jag var duktig och:
-Äääääntligen läst klart "Special Topics in Calamity Physics" (Studier i katastroffysik eller nått liknande i den svenska översättningen) En sån där bok som fått hur mycket uppmärksamhet som helst och ska vara såååå braaaa, såg reportage om den på Kobra typ förra året och blev sugen men köpte den inte fören nu i sommar. Alltså. De första 300 sidorna var så seeega, men jag är ju ingen quiter och de sista 100 sidorna var ju helt ok..Men man tycker ju att en så överhypad bok borde vara lite mer än 1/4 bra..men men

- Tvättat massa konstiga klänningar i 30 grader fintvättsprogrammet i tvättstugan. Ni vet alla sånna klänningar man har på sig nån gång ibland och som man sen inte orkar tvätta förhand så man hänger tillbaka dom och hoppas att svettlukten på nått magiskt sätt ska försvinna..Vilket den inte gör, så man får en uppläxning när mamma kommer in på månadens rutinenliga sniffningstur..Men nu är det gjort iaf :D



-och så har jag varit och köpt flyttkartonger så nu har jag ingen ursäkt längre; måste packa..

(sen har jag ju såklart kollat lite på Supernanny, Days of our Lives, Oprah och Rachel Ray..men det känns ju inte så jätteproduktivt...)

Ohh, måste ju också visa min fina nya GUUULA klänning..Såg den i somras i Sofis mode men eftersom alla kläder där blir överhypade av alla små wannabe-Sofisar (kasta sten i glashus...) så var den såklart slutt på Zara när jag kom dit typ 3 veckor efter tidningen kommit ut..Men tji för den som ger sig! Jag hittade den på Ebay (typ 200 kr billigare) för 2 veckor sen så nu har den färdats hela vägen från Singapore för att joina alla andra glada klänningar i min garderob!









Siouxsie & The Banshees- Hong Kong Garden (ni vet dän där härliga låten i Marie Antoinette när de dansar på maskeradbalen?)

Kommentarer
Postat av: anki

ICKE KLIMATSMART KLÄNNING!!!!!!!!!

2008-08-13 @ 17:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback