Gudrun e faktiskt skön!

Ganska länge har jag använt "Du är så Gudrun Sjödenig" nästan som ett skällsord. Eller det har ju inte riktigt varit ett skällsord för mig, men för en del (min mamma) som kallats detta. För de flesta (läs: mig) innebär att vara "Gudrun Sjödenig" att gå i storskjortor med matchande vida byxor, i en bomulls/linblandning. Att ha randiga eller blommiga tunikor. Foträta sandaler. Och såklart, de obligatoriska träbroscherna (ni vet de där i form av t ex en tulpan). MEN, idag, när vi fick nya Gudrun katalogen i brevlådan hittade jag faktiskt en hel del sköna grejer. För det första är ju stylingen otrolig, användadet av färg och lager-på-lager tekniken de lyckats med är underbar. Stylisterna lyckas få riktiga "granny" kläder att se otroligt coola och moderna ut, och det är verkligen vill ha vill ha vill ha feeling på många sidor. Problemet är dock att jag troligen inte skulle lyckas styla det lika bra och att jag bara skulle se "Gudrun Sjödenig" (se förutfattade meningar uppe...) ut..

Inspiration:
image349

Outfiten är väl inte direkt något jag skulle ha på mig, men färgerna, färgerna FÄRGERNA!
Gult gult, grönt och sen hennes underbara röda hår...

image350

Grymt fint mönster på blusen, + för snygg sminkning på modellen..

image351

Jag gillar scarfen runt håret (känns väldigt sommar 07..och 08..hehe)..fäller en liten tår för mitt ickeexisterande långa hår..

image352

Underbara underbara underbara skor som jag SKA ha i sommar...kostar 1095 kr men det får jag väl skrapa ihop..Vilken färg dock? Antingen svart eller kamel..hmm...

image353

Najsiga "randiga" (tunnare o sen grövre partier) leggings..som jag också gillar...





Alla bilder och priser är tagna från
www.gudrunsjoden.se

Kommentarer
Postat av: alma

go gudrun!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback