Retro, Ohlssons, Stures & 2:35:1

Det blev en busy utekväll i fredags som började hemma hos mig, fortsatte vid Odenplan, Stureplan och avslutades på Berns 5-klubb. Så det var jag, Jossan och Erin, en kompis från London, som var här på besök vilket gjorde det ännu lite roligare (även om Sofia dumpade oss för att spendera kvällen med *no names mentioned*...haha).
Även om kvällen var mkt trevlig och det dansades på glatt så blev jag (än en gång) påmind om vilka friheter människor, framförallt killar, tar sig att kommentera en när de fått lite alkohol i kroppen. För precis när vi kommit in på Retro ställer en kille sig upp och skriker "Grynet!" efter mig. Inte för jag har något emot Grynet direkt, utan hon är ju skön, men samtidigt; vad ger honom rätten att skrika det efter mig bara för jag har något rosa på mig? Jag skriker inte "Åhh den tråkiga statisten i Tre Kronor!" efter honom trots att han mycket väl skulle kunna passera för en sådan. Under kvällen fortsätter kommentarerna med ett "Du var ju verkligen retro på Retro" i toalettkön, ett "Peace!" på Ohlssons och jag vet inte vad. Visst, det kanske bara är att tacka o ta emot, det kanske är inviter bara att killar är oförmögna att göra det på ett bra sätt (typ vad fin/cool du ser ut istället för ett ölstint "Eyy fan va du va rosa")..
Men men slut på klaget, när vi väl kom till Stures verkade de ha växt till sig lite och lärt sig ragga på ett normalt sätt, haha, so slutet gott allt gott!

image347

Hårband: hemmaihopfixat
Jacka: 2hand
Tubtopp: HM
Baggyjeans (intagna vid smalbenen med säkerhetsnålar): Cheap MOndays herr
Skor: 2hand (Myrorna)
Broscher: Covent Garden
Glitterögonskugga: Never Too Busy To Be Beautiful (därför ögat ser lite cp ut)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback