Sy nytt i tyger från IKEA

Jag tycker det är kul att sy. Men jag tycker alltid det känns lite trist när man får betala en massa pengar för, för att vara ärlig, skittråkiga tyger med skittråkiga mönster i vanliga tygaffärer. Back in the days när det fortfarande var vanligt att man sydde sina egna kläder och det fanns en eftefrågan på coola och mönstriga tyger så producerades de. Det är därför man kan hitta så najsiga tyger på second hand. Idag är det mesta som finns i en vanlig tygaffär detta:
- Bomullsväv: enfärgad alternativt småblommig.
-Ful fuskpäls i neonfärger
- "Barntyger" med bilar och sömniga små djur.
-Diverse kostymtyger (dvs ull, eller tjockare bomullskvaliteer) i de spännande färgerna marinblått, svart, grått, svartgrått, gråmelange, svart med struktur och, nämnde jag svart?

Tacka då vårt svenska under IKEA, som varje säsong är duktiga på att producera spännande mönster och varierande färgskalor. De är väl egentligen tänkta för inredning men jag ser absolut inget problem med att sy kläder i dem heller. (Får ta o ladda upp bilder på mina "IKEA" kläder imorrn..)
De här tygerna är det senaste tillskottet:
image362
"FIALENA" 49.00 /m     
image363
           Söt kjol? Kort och vippig...
image364
Klänning? Hmm..vilken modell dock.. 

image366             
Röstar nog för en kjol här med...

Kommentarer
Postat av: matte & plastmatte

hur läckert som helst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback