Sofis mode

Hmm..eftersom jag ändå kallar mig modeblogg (?) så borde jag väl ändå kommentera denna "stora" (....) händelse i modetidningsvärlden.
Tyvärr kan jag inte säga att jag blev något annat än besviken, eftersom det är precis som Klick! men med ett nytt namn. Det är fortfarande mainstreammode med fokus på (enligt mig) boring klädkedjeplagg. Det är fortfarande smink- och hårtips som beskriver självklarheter. Det är fortfarande artiklar om Posh och Nicole Kidmans livsöden (vad har det med mode att göra?). Det är fortfarande..jaa..Klick!...

Det hade varit roligare med lite mer fokus på mode (som man hade hoppats av namnet..) men jag antar att det hade varit lite väl crazy för Aftonbladet...

Ideer för en förbättrad Sofis Mode:
- Inspiration från Catwalken (inte bara röda mattan, vi måste komma ifrån den här kändishetsen..)
- Streetstyle från Sverige, men även andra länder i världen.
-Shoppingtips i otippade städer/länder (Barcelona = BORING, been there done that! por favor!)
- Inblick i läsares/modefolks garderober
- Praktiska omgörningstips, sytips, stylingtips.

Men det är ju bara min åsikt..

Kommentarer
Postat av: mallis

precis min tanke!!

trist

Postat av: Angelicas Closet

Jag håller med dig men tycker är tidningen är bättre än Klick. Roligare att läsa än Metro på tunnelbanan.

2008-01-29 @ 22:01:12
URL: http://angelicascloset.blogg.se
Postat av: petronella

har inte läst tidningen ifråga, men kan tänka mig att du har absolut rätt...

2008-01-31 @ 19:26:31
URL: http://petronellass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback