Kulturnisse? jag?

så ikväll.
spenderades riktigt kulturnissigt på Stiftelsen Focus stipendie gala 2008.
ojojoj så snajdigt.

haha men jävligt special night alltså.
Först är det jobbiga när man kommer på sånna här PRO/kulturnisse-varning (eller i värsta fall: en kombo av båda...) att man känner sig så UNG, så barnslig och så ung ung ung. Och i vanliga fall är det ju PROarna som anvundas oss vårt friska unga sinne men helt plötsligt är dom på hemmplan; dom är säkra; dom har koll. Dom vet hur man ska mingla lagom, dom vet var kaffe-kön börjar och alla medelåldersplus damer i sina snajdiga frillor(gärna färgat i orange eller lila, men en härlig grå utväxt...), spejsade glajjer och piffiga koftor har KOLL PÅ LÄGET.
Jag förvandlas i min tur till en klumpig, fnittrig 5 åring och tankgången går typ: "Shit, vinet är gratis. Najs. Men hur mycket vin får man ta?" "Okej, ätit upp, folk har kaffe, var är kaffet, där är kaffet, oj där var det kö, där harklade sig en gubbe bakom mig och ska förbi, jag står i vägen för kaffetagandet, flyttar mig, stöter emot nån, oj förlåt, stöter emot nån annan, oj oj vad är det med mig idag hehe haha oj oj oj"  Bra där Nicis liksom

Så vi bestämmer oss att vi inte ens FÖRSÖKER passa in, eftersom vi aldrig kommer göra det. Vi bestämmer oss för att ha kul istället! Så vi snackar, fotar roliga foton, äter efterrättsdajmkaka OCH, fy o skam, dansar lite diskret till det coola Swingbandet som spelar feting skön musik i bakrunden. När vi sen går in till själva prisutdelningsrummet hör Natta en tuperad tant  säga till sin tunnhåriga gubbe "Nej UNGDOMARNA tror visst det är discotek här..." fnys fnys  MEEEN GUUUD ORKA..jag är ledsen PRO-tant men SLÄPP DET! Förlåt så mycket att vi inte känner hela Fokus stiftelsen i Borås o därför inte hade några att mingla med. Förlåt att digitalkameran har uppfunnits och vi vill föreviga kvällen. Förlåt att du blivit så tråkig o intorkad att du börjat LYSSNA på musik istället för att DANSA till den..Sluta tupera håret och slappna av lite.

Iaf, innan tanten.
Vi står o hänger, jag Natta, Elin och Anna Maria när en typisk Borre-kille (ganska ful o raggar på way yngre tjejer dvs oss) kommer fram o ska "mingla" med Elin o Annamaria. Dom pratar lite med honom ("Sååå känner ni några hääär eller tjejer" Nej asshole det gör vi inte eftersom alla är 60plus) Men tillslut fattar han hinten o går bort till sina polers (rättså överförfriskade måste jag drista mig till att påstå) Efter ett tag kommer Elin o Annamaria på att det nog var han som, iförd en zebrarandig skjorta, stött ordentligt på både dom men speicellt på Susanna när de varit ute. Flera gånger har han försökt t o m. Så jag får för att det är ju lika bra att vi reder ut det här o går o frågar honom om han inte mot förmodan äger en zebrarandig skjorta? JamenSÅKLART gör han det..Jag går fnittrande tillbaka till las chicas men han fäljer efter o frågar varför jag undrar.

Nicolina: Eftersom det är du som stött på vår kompis ett antal gånger ute på XY. 
Borås kille: Jag har bara varit på XY två gånger"
Vi: Well..dom två gångerna har du väl stött på henne då...
Borås kille- Vadå vad menar du? Jag stöter aldrig på tjejer. Jag är bara en jävligt social person. Jag gillar att prata med alla! Jag jobbar med marknadsföring serru, reser mkt, globalt va hela planeten, så jag är jävligt social. Det är så jävla svenskt att tro att man vill nått mer va, jag ville bara prata. Jag kände direkt på dig att du trodde jag stötte på dig förut när jag bara minglade, och det är jävligt tråkigt tycker jag.

Sen gick han. Vi skrattade. hahaha

Sen blev det iaf dags för själva stipendieutdelningen och den lilla modevisningen med den danska vinnarens kreationer (som Susanna modellade, anledningen till att vi egentligen var där).
Trevligt, riktigt bra musik av en grupp som heter New Tango Orchestra. Modern nyskapande musik, vars skiva jag köpte med mig hem..Ritkgit bra..Fin kombination av piano, fiol, cello, kontrabas, dragspel och gitarr..

Ritkgit kul kväll tillslut iaf, bra underhållning, fick låtsas jag var lite kulturpretto, hade kul åt Borås killen, what more do u need liksom?
Ajja, här följer lite bilder:



Mormors gamla klänning, skor från Loppis.

Hahah juste, det skulle ju serveras buffe (roligare om man uttalar utan ` på e:t) men vi visste inte vilket vilken slags..Jag o Natta bara "Det kan ju bara inte vara DANSK (Designstipendiaten var från Danmark) buffe.. Vad har dom för mat liksom? Fläsk typ? Det måste ju vara italiensk eller nått annat smarrigt...Gissa vår förvåning när vi kommer in och märker att alla håller i små tallrikar med danska flaggor  och små smörrebröds petit chouer..haha..Men mamma, du kan bara stolt! Jag åt allt utom pastejmousset! Shit man börjar ju bli vuxen!


Fina brudar..och en CRAZY Natta!

Natta luktade lite småilla...

Susanna på scen

Nån kulturtant, Danmarks ambassadör i Sverige, Pristagaren/Stipendiaten (ska kolla upp vad hon hette) och modellerna med hennes klänningar...

Nu ska jag sova!!
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback