svårt.

Jag har kommit på att jag tycker det är svårt att blogga. Svårt att skriva långa, roliga, intressanta inlägg om mitt, tyvärr, inte så händelserika liv. Jag får massa ideer i skolan eller när jag ligger o vilar men sen när jag ska förverkliga dom här så är allt bara som bortblåst..Inte bra..
Tänkte bara sammanfatta lite hur allt står till i mitt liv förtillfället lite kort. Det känns som det är genom bloggen man kommunicerar med en del polare nuförtiden när man bor långtbortiboråsstan.
Har nu bott här i drygt 1 månad. Känns som mycket längre. Bor med underbara Nathalie från Helsingborg som har asskön dialekt, är asbra på att göra Gunn från Kvarteret Skatan (Haajj det är Gunn...), som är lockig, är skorpion precis som jag, älskar att kolla på dåliga serier på tv precis som jag (vi följer nog alla som går på alla kanaler typ...konstigt att det inte blir mycket pluggande?) och är hungrig och sugen på godis o mat hela tiden precis som jag haha..(kanske inte så bra...jag behöver lite Terre eller Anki som motvikt ett tag nu tror jag...). Jag är så himla glad att vi passar så bra ihop som vi gör eftersom hon verkligen hade kunnnat vara vem som helst (för er som inte vet, hittade vi varandra på Facebook via borås högskolassida och bestämde oss för att flytta ihop i en trea jag hittat)..Det finns en hel del miffon här nämligen..haha..
Pluggar till textilekonom på Textilhögskolan. Läser för tillfället Statistik och Väveriteknik. Statistiken är sådär. Väveritekniken är asrolig på den praktiska delen och helt ok på den teoretiska delen. På labbarna får vi rita olika tygmönster och bindningar som vi sen får väva fram..kul kul kul!!!

Det som känns jobbigast är att det inte riktigt finns nått studentliv här som i t ex Lund eller Uppsala..det är ju inte party party varje dag utan det finns typ ett ställa man kan gå till på tors och lör, vilket är lite tråkigt..Inte så mycket heta boys här heller..tyvärr...men håller på att infiltrera två nya killgäng så det ska nog fixas..cause mama needs some testosteron!! haha

Meen, man ska ju inte klaga, det börjar faktiskt kännas bättre, det är ju nära till Göteborg och vi var där i både fredags o lördagskväll. I fredags på Liseberg och såg Håkan (najsigt, typ tusen små
moderniteter med bakåtliggande hatt, tuperat hår, converse och randiga tröjor som skrek sig hesa medan den svarta kajalen och de ditlimmade stjärnorna under ögonen, sakta letade sig nerför kinden, uppblött av obesvarad tonårskärlek). Åkte lite karusell också, gratis tack vare min trevliga polare Matilda som hade gratiskuponger..

I Lördags skulle vi bara ut här i Borran, men en 31årig småbarnspappa (fick vi reda på sen) frågade oss i bankomatkön om vi skulle med i en taxi till Göteborg..Natta och jag konstaterade att vi faktiskt fortfarande är unga och impulsiva och hakade..Rooooolig och knäpp kväll med goda drinkar, Salsadansande på asmysig klubb, strosande nerför avenyn, BK ätande, ältande över att VARFÖR glömde vi kameran hemma just ikväll..(för att vi bara skulle ut o ta en öl på bajsiga studentpuben var det självklara svaret...) och konstaterande att vi missat en buss som inte ens gick..Så taxi till Nattaskompispojkvänslägenhet och sova på madrass där, vakna upp med smink under ögonen och hundbajsandedräkt...Nog fan är man ung fortfarande haha (hade bröjat tvivla lite på HH konserten när vi stod längst bak med alla pensionärer och barnfamiljer eftersom "man faktiskt ser bättre här där det lutar lite")  Juste, därute i majorna där pojkvännen bodde fanns det en bar som hette "Nikolinas Bar" (jaja felstavat..) och det är då inte varje dag..

Lite vuxenpoäng sen när vi kom hem på eftermiddan då vi tvättade, dammsög, städade badrummet och diskade..*klapp på huvudet*

Idag har vi mest chillat..jag har sytt mig ett pennskrin.. Produktivt värre..Men imorrn SKA vi plugga...det har vi bestämt... (good luck..)

Ska försöka fota lite hur det ser ut här i lägenheten nu när jag helt har de-Kennethtat den..och tryckt in det sista av hans grejs i en garderob...Nu är mer Nicis och Nattas lya va´..Känns bättre!!!

Men nu ska jag nog sova, om jag ska orka plugga massa statistik imorrn..Gaahh längtar inte..men men...hoppas alla har haft en lika bra helg som jag!!

Lite bilder från i fredags, då vi INTE glömde kameran..



Jag leker gaaalet fan. (Observera panschis bredvid mig)



Jag o matilda



Natta diggade



Skönaste panschisparet..(lite feltagen bild..) Av damen ser man bara den snajdiga violetta vindjacksärmen..Iaf, asgulligt par som stod och kramades hela konserten..Gubben gosade med sin näsa i tantens gråa hår och var hur söta som helst. Jag älskar panschispar som fortfarande gillar varandra,jag vill också bli så!..(Jag vet inte riktig om det kommer hända eftersom jag nuförtiden tröttnar på killar efter ca 3 veckor..efter 50 år kommer jag bara "SLUTA GNUGGA DIN ÄCKLIGA SNORNÄSA MOT MITT NYTVÄTTADE HÅR DIN GUBBFAN) Men hon verkade ju gilla det..och det var fint..

Kommentarer
Postat av: Sarah Fredriksson

Vi behöver MÄN/KILLAR/POJKAR (vad man nu ska kalla dem!) :D Hehehe

Postat av: Anonym

Fina bilder! :)

2008-09-30 @ 21:22:49
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback