tjohoo igen!

Hallå alla glada!
Sorry att jag varit sämst på att uppdatera men man har väl varit busy va hehe!
Först o främst var vi ju på semester i Filippinerna i ca 2 veckor.
Vi hade inte riktigt planerat vilken/vilka öar vi skulle till så när Tinas polare visade sig vara på ön Bantayan åkte vi dit. Nästan direkt när vi kommit dit började jag känna mig illamående och gick upp o la mig i det (skabbiga) rummet som Tinas vän hyrt och som vi också skulle sova i. Det blev bara värre o värre och efter några kaskadspyor övergick jag till att kräkas galla ungefär var 15 minut. Att toan var 2 trappor ner gjorde inte saken bättre. Tilda styrde upp ett hotellrum med air-con o toalett som vi två flyttade till. Dagen efter mådde jag bättre men den natten blev tina, christina o hanna sjuka, och dagen efter även tilda. Så lite jobbig start! Sen kände jag o Tidla att vi inte riktigt gillade ön så mkt, det var mycket äldre europeiska herrar med sina "filippinska flickvänner" och det fanns typ inget att göra. Vi gjorde en snorkelutflykt en dag, men sen kände vi att det var nog så vi sa adjö till de andra tjejerna och tog oss till en ö som hette Panglao. Panglao är typ dyk- och snorkelparadis så det fanns sjukt mycket dykkontor o sånt över hela stranden. Den andra dagen där träffade vi två svenska bröder som vi sen hängde med några dagar tills de skulle vidare till Hawaii. Vi åkte på snorkelutflykt och blev galna på alla idiotiska koreaner som trampade sönder korallerna. Annars har vi mest chillat på stranden och försökt bli solbrända haha! När det var dags att åka hem kändes det precis lagom, och nästan så man längtade tillbaka till Taipei. Färjorna från ön gick inte så ofta så vi fick ta en ganska tidig vilket gjorde att vi hade några timmar över i Cebu city (som vi skulle flyga från). Vi bad en taxichafför köra oss till nått "mall" där vi åt lite lunch o fick manikyr och ögonbrynen "trådade".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback