En händelserik fredag

Efter en lugn start på veckan (dvs typ sova till 11, chilla runt lite o sen åka till skolan på kvällslektion) blev det lite mer hallabalo på fredagen. Upp 6.30 för att åka till skolan o ha Basic Design (dvs rita) idag skulle vi rita grafiska mönster med hjälp av RAKA, DIAGONALA och BÅGFORMADE (från hörn till hörn bara) linjer...I exakta rutor på 2*2 cm, 6 av dessa (dvs EXAKT 4*6 cm) bildade en "unit" dårå. Sen skulle man upprepa det här mönstret EXAKT 10 gånger (20*12 cm). det var dock inte klart sen...men u get the point, det är ett jävla jidder med detaljer och den sjukt opedagogiska läraren krånglar till allt sjukt mkt..Så efter det passet var vi välförtjänta av en lunch!



Medan vi vitingar satt o åt kom helt plötsligt en hel hjord taiwaneser mot osss och började skrika om STRAWBERRIES STRAWBERRIES, det visade sig att det typ är jordgubbsveckor i Taiwan nu (vilket manifesterar sig i bla 7-elevens "jordgubbshylla" och specialversioner med jordgubbar lite här o var) och att deras klubb (jordgubbsklubben?) typ skulle sälja jordgubbar och diverse jordgubbsprodukter på skolområdet nästa vecka vilket vi var hemskt välkomna till!! Vi fick till och med en flyer!! Haha



Sen blev det dags för Fashion Retailing med Tony (WHY OH WHY välja namnet Tony om man får välja sitt namn själv!?) som vi i början tyckte synd om för ingen lyssnade på hans lektioner men som vi nu kommit att ogilla lika mkt som de andra eleverna. Han har typ kopierat boken o satt på PP och sen läser han innantill och däremellan frågar han frågor om sverige, typ om vi har "departmentstores" i Sverige? Vad heter det? Hur startade IKEA? Fungerar svenskt VISA kort överallt i världen? och andra intressanta frågor...



Elever verkar ha en tendens att somna på hans lektioner, vilket är helt ok för då är de ju tysta (enligt Tony)





Jag försöker ju anpassa mig till kulturen så jag tog en liten nap också..

Sen kom en taiwanes fram o frågade om vi ville vara med i en taiwanesisk musikvideo. Som typ ska gå på tv och "you can maybe find later on youtube!". Najs säger jag, har alltid vetat min star quality en dag skulle få utlopp!
När vi sen frågade nått mer blev han lite osäker o sa "Im sorry, im so nervous, you are all so beautiful!"
Jag kunde inte mer än att hålla med:



På kvällen åkte jag o Tilda o mötte vår nya polare Summer som tog med oss till en enorm "wholesale" klädmarknad, där typ affärer åker o köper varor. Jag köpte ett linne, tajts, GULD väska/bag och ett par shorts. Totalkostnad: 750 NTD = knappt 175 kr typ

Sen åkte vi till en loungebar som hetter People, där vi beställde in drinkar i provrör och färgad is haha



Que artsyfartsy!



Gina kom också o mötte upp, men sen åkte hon vidare till Luxy medan vi åkte hem o stupade i säng. Dock inte förrän efter bilden med obligatoriska asian-posen numero 1: PEACE!

Imorrn ska vi på utflykt och förhoppningsvis PARAGLIDA, jag är sjukt taggad!

massa pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback