En vecka i Taipei

Den här veckan har jag:

- Sett Alice i Underlandet i 3D

- Köpt SNEAKERS (dock rosa/silver metallic, så oroa er inte! Nicis is still Nicis) Och lyckats få skoskav av dom.

- Varit hos universitets doktormottagning. Snacka skytteltrafik, han klarade 9 patienter på 40 min, kanske nått för svenska husläkare/ öppna mottagningar att ta efter? (Ni behöver inte oroa er här heller, inga livshotande skador utan bara utslag på armen som jag fortfarande tror var svinkoppor men som superläkaren utan att knappt titta konstaterade var eksem. Min blåsa på tummen fick jag dock antibiotika för så i värsta fall kanske den kirrar båda..)

- Varit på Lantern festival och skickat iväg en papperslykta med mina önskningar för det kommande året upp i luften

- Haft lektioner i Seminar in International Business MGMT, Fashion Retailing MGMT, Innovation MGMT, Basic Design II och Kinesiska.

- Kommit på att ordet "Management" (MGMT) inte säger nånting alls om vad kursen innehåller.

- Fått veta att de i Taiwan använder oförenklade tecken, medan jag tidigare lärt mig de förenklade. No shit att jag typ inte kände igen nått.

- Druckit typ 4 is-latte. Det e najs.

-Åkt fel buss 2 gånger. Eller åkt buss fel.

- Planerat massa utflykter jag vill göra runt om i Taiwan

- Nog bestämt mig för att jag ska boka om min hembiljett o komma hem innan midsommar, nån som vet om man skulle kunna tänkas få hänka till möja?



Fancypancy sneakers!



Vi blev serverade det sötaste kaffet någonsin i kön till bussen som skulle ta oss upp till byn Pinxi där lantern festival tog plats


Vi träffade en grek o 2 fransmän (bland annat) som vi skickade upp en lykta med


Jag vid vår lykta

Så sjukt fint när alla släppte iväg sina lyktor!

Kommentarer
Postat av: Mariella

nicoo i löööve the sneakers!! forsätt med din sköna stil! me like!

2010-03-18 @ 15:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback